Donderdag, 02 november 2017

The Only Way is Up - Bayer organiseert wereldwijd driedaags evenement in de VS over hogedraadteelt

Innovatie van de komkommerbranche
Baton Rouge/New Orleans, VS.
Hightech groenteproductie- en marketingbedrijven worden geconfronteerd met verregaande veranderingen in de markt. De keten wordt steeds korter, de consumenten krijgen meer te zeggen en de producenten worden minder anoniem. Kortom: tegenwoordig is innovatie onmisbaar voor succes.
Hoofdspreker Louis Foreman, expert op het gebied van ondernemerschap en innovatie, moedigde de deelnemers tijdens zijn aftrap van het symposium aan om innovatief te zijn.
“Het klinkt fantastisch als je een goed idee hebt, of dat nu gebaseerd is op de markt, het product of de technologie. Maar wil je zakelijke kansen grijpen, dan moet je je idee in de praktijk kunnen brengen, snel zijn en differentiëren. In de wetenschap dat dit een grote uitdaging is, heeft Bayer een driedaags evenement georganiseerd waar 'innovatie' in de schijnwerpers stond.” Anne Jancic, marketingspecialist en innovatiecoach bij Vegetable Seeds - Bayer.

Hogedraadtelers uit Europa en Noord-Amerika zijn afgereisd naar Baton Rouge (Louisiana, VS), waar ze van 18-20 oktober jl. hebben mogen genieten van een inspirerend programma.

Verdieping in de details en verkenning van innovatieve benaderingen tijdens de workshops.
De eerste dag ging van start met een symposium, met als hoofdsprekers Louis Foreman, CEO van Enventys, Edison Nation en Edison Nation Medical, en Michael Agostini, die vanuit het gezichtspunt van Walmart sprak over de voedselmarkt in de VS. Zij moedigden de telers aan om te innoveren.

Tijdens de middag waren er diverse workshops over specifieke onderwerpen, zoals Hoe plaats ik mijn bedrijf in de schijnwerpers, Inventief denken, Automatisering en LED verlichting in de komkommerteelt, waarbij de deelnemers zich konden verdiepen in de details. In kleinere werkgroepen bedachten ze bijvoorbeeld nieuwe marktbenaderingen, waarvan er een hopelijk binnenkort in de praktijk gebracht wordt.

“Alle sprekers waren geweldig. Ik had nog wel een hele dag kunnen luisteren naar sprekers over robotica, de toekomst van arbeid en naar ondernemers van buiten onze branche, zoals Louis.” Mason Duarte, teler bij Windset Farms (Canada).
Op Avery Island zagen de telers tijdens een privérondleiding door de fabriek en de kas hoe de beroemde TABASCO-pepersaus wordt gemaakt en maakten ze kennis met de zuidelijke keuken.
De dag na het symposium organiseerde Bayer een praktijkdag met een bezoek aan Avery Island, waar de beroemde TABASCO®-saus wordt gemaakt. Tijdens een privérondleiding door de fabriek en de kas hebben de telers kunnen zien hoe de beroemde pittige pepersaus wordt geproduceerd. Ze maakten er ook kennis met het bereiden van op de zuidelijke keuken geïnspireerde gerechten.


Op vrijdag 20 oktober was er gelegenheid om de PMA Fresh Summit-beurs te bezoeken, waar Bayer ook een stand had. Elk jaar opnieuw komen er meer dan 19.000 deelnemers en meer dan 1.000 standhouders uit 60 landen samen om drie dagen te netwerken op de grootste handelsbeurs en -expositie voor de versmarkt op het westelijk halfrond.

“Ik ben persoonlijk geïnspireerd geraakt door de geweldige sprekers op het evenement en hun ervaringen en ideeën. Ze spraken over zo veel verschillende onderwerpen, die kunnen helpen om de tuinbouwbranche ook in de toekomst succesvol te houden. Het programma was goed ingericht met de combinatie van een seminar, een bezoek aan Avery Island om kennis te maken met de pittige Tabasco-keuken en de geschiedenis van deze pepersaus, en ten slotte de PMA Fresh Expo in New Orleans. Het was echt een geweldig pakket!” Auvo Toivola, Helle Oy, Finland.


Over Bayer: Science For A Better Life
Bayer is een wereldwijd opererende onderneming met kernactiviteiten in de Life Science-sectoren van de gezondheidszorg en de landbouw. Bayer wil met zijn producten en diensten de mens tot nut zijn en bijdragen tot een hogere levenskwaliteit. Tegelijkertijd creëert Bayer waarde via innovatie, groei en hoog winstpotentieel. Het concern staat voor duurzame ontwikkeling en erkent zijn rol als sociaal en ethisch verantwoordelijke ‘corporate citizen’. In het boekjaar 2016 telde Bayer ongeveer 115.200 medewerkers en bedroeg de omzet 46,8 miljard euro. De investeringen bedroegen 2,6 miljard euro en de R&D-uitgaven 4,7 miljard euro. Deze cijfers bevatten die van de hoogwaardige polymeren-business, die op 6 oktober 2015 als zelfstandige onderneming onder de naam Covestro op de beurs gebracht werd. Voor meer informatie, zie www.bayer.com.

Contact:
Anne Jancic
Marketing Specialist en Innovatie Coach
Mobiel: +31 (0) 6 42 31 17 38
E-mail: anne.jancic@bayer.com

Toekomstgerichte uitspraken
Dit persbericht kan toekomstgerichte uitspraken bevatten op basis van de huidige aannames en prognoses van het management van de Bayer Groep of een dochteronderneming. Als gevolg van bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren kunnen er wezenlijke verschillen ontstaan tussen de feitelijke toekomstige resultaten, financiële situatie, ontwikkeling of prestaties van het bedrijf en de hier gegeven schattingen. Factoren zijn onder meer die welke zijn besproken in de openbare verslagen van Bayer die beschikbaar zijn op de Bayer website op www.bayer.com. Het bedrijf aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid om deze toekomstgerichte uitspraken aan te passen of ze in overeenstemming te brengen met toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen.

Landen

Landen

Zoeken



Meer informatie?
Bezoek onze high wire cultivation pagina en download onze white paper.

Language versions
This news is available in
- English
- German
- Dutch